poniedziałek, 19 listopada 2012

Honda: Nowości 2013 - NSS300 Forza

Honda postanowiła w tym roku iść za ciosem i wprowadzić na rynek szereg nowości. Oczywiście dla początkujących motocyklistów dobrą wiadomością będzie powrót Hondy do pięćsetek. W 2013 roku oferta Hondy wzbogaci się o "małego Horneta" czyli CB500F; starszego brata CBR250R czyli CBR500R w klimacie Fireblade'a, o bardzo pięknym designie i dodatkowym trzecim "oczku" z przodu; o CB500X, czyli małego Crosstourera - co jest całkiem dobrym posunięciem, ponieważ ciężka 800-tka sprzedawała się słabo, a od zeszłego roku Crosstourerowi zaczął poważnie zagrażać NC700X. Dlatego poszerzenie oferty o mniejszą i słabszą jednostkę przy zachowaniu podobnego designu, może się okazać sukcesem, o ile cena nie będzie nadmiernie wyśrubowana.
Tyle pali moja Forza 250 w trasie
No i na koniec mój faworyt, czyli Forza 300. Dotychczas popularny i dostępny na rynkach japońskim i włoskim, obecnie zawita także do naszych salonów. Forza 300 w stosunku do swojej poprzedniczki ma dysponować mocą 24KM. To o 3KM więcej od obecnej Forzy i już na tyle dużo, by można było komfortowo zostawiać inne 300-tki w tyle. Przy zwiększonej pojemności i mocy oraz praktycznie tej samej co w poprzednim modelu masie, ten dwustukilowy maxiskuter ma szanse być bardziej zrywny i dynamiczny. Podobnie jak w 250-tce, schowek pod kanapą pomieści dwa kaski (albo 21 puszek piwa), producent obiecuje utrzymać spalanie (w trybie automatycznym) na poziomie 3,2l./100km, co jest ogromnym atutem Forzy. Tyle spaliła moja Forza w trasie z Warszawy do Poznania, a trzy dodatkowe konie i większa pojemność mogą stanowić obietnicę większej prędkości maksymalnej, ponieważ 130km/h na autostradzie to mimo wszystko trochę mało. Wyglądem Forza 300 nie różni się zbytnio od 250-tki. Zyska bardziej agresywny, sportowy wygląd, poprzez umieszczenie kierunkowskazów ukośnie ponad przednimi lampami, również tylne lampy stracą swój okrągły kształt na rzecz bardziej drapieżnego, kanciastego wyglądu. Z zasadniczych różnic w wyglądzie dostrzegam dwie: rozkładane podnóżki dla pasażera - w 250-tce są one wbudowane w bryłę motocykla. Teraz pojazd zyska na aerodynamicznym wyglądzie. Również przycisk startu zmieni swoje  położenie, z prawej strony pod schowkiem, zostanie przeniesiony na środek konsoli przed kierownicą - która, na szczęście pozostanie niezabudowana. Z opisów wynika, że w standardzie będzie przycisk świateł awaryjnych. Do tej pory były dostępne w wersjach na rynek japoński, albo można było sprowadzić specjalny moduł, zwłaszcza, że na prawej manetce jest zaślepka na przycisk świateł awaryjnych. Nie wiadomo, czy nowa Forza będzie miała w opcji nawigację lub system audio, bo na zdjęciach nie widać miejsc na głośniki. Być może zrezygnowano z tych luksusowych dodatków, a może zwyczajnie zmieni się miejsce montażu. Tyle teorii, teraz z niecierpliwością czekam na mototargi, żeby się osobiście zapoznać z panią Forzą 300. Jak mawiają Amerykanie Thumbs Up! Ostatnie posunięcia Hondy czy to wymuszone przez kryzys, czy przez zmianę unijnych przepisów, bardzo mi się podobają. Nie pchajmy młodych w litry, dajmy im nowe 500-tki, a oszczędne silniki i to w dobie kryzysu strzał w dziesiątkę.

Brak komentarzy: